5.9.2019

Räpylöintiä ja Vesiystäviä


Tänä kesänä olen kovasti innostunut uimisesta ja ahkerasti olen sitä harrastanut vieläkin vaikka syyskuu jo. Luonnonvedet ovat parhaita ja pikku hiljaa olen totuttanut itseäni viileneviin vesiin.

Lapsena hankitulla perusuimataidolla mennään, mutta mielessä on käynyt myös uimisen tekniikkakurssi - saattaisi olla hyväkin idea, pidetään siis toivelistalla. Ja voisihan sitä aloittaa aiheeseen perehtymisen ns. kirjoituspöytäversiona eli etsiä uintitekniikkatietoa netistä.

 

Kesällä katselin erään uimarin räpylämäisiä uimahanskoja ja pienen nettitutkimuksen perusteella ostin kokeeksi itselleni sellaiset. Joustavaa neopreeniä ja ideana käsiliikkeiden tehostaminen uidessa. Kokeiltu on ja hyvin toimii! Jo ensimmäisen uintiretken jälkeen tuntui mukavasti esim. lapaluiden seutuvilla. Uimahanskojen hinnat näkyvät vaihtelevan reilusta kympistä kolmeen kymppiin ja ummikkona päätin aloittaa tuollaisista edullisista (löytyivät Motonetistä).

 
 
 
Innolla myös odottelen kirjastosta tilaamaani aiheeseen sopivaa Johanna Vuoksenmaan Vesiystäviä-kirjaa, joka kuulosti heti ihastuttavalta. Palaan aiheeseen!

Uitko paljon tänä kesänä ja pidätkö uimisesta?

4 kommenttia:

  1. Pidän uimisesta luonnon vesissä, en tykkää uimahalleista. Tänä kesänäkin tuli uitua aika paljon, suurimmaksi osaksi järvissä.
    Ihanaa loppuviikkoa sinulle <3

    VastaaPoista
  2. Minä olen uinut vain altaissa tänä kesänä. Halleissa ja maauimalassa. Luonnonvesiin pääsen ehkä ensiviikolla Kreetalla. Talviturkki välimereen siis,



    VastaaPoista